Покликання на електронний підручник https://pidruchnyk.com.ua/2591-ukrmova-6-klas-zabolotnyi-2023.html
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
2. Попрацюй з підручником(с.253-254; уважно прочитай зразки оголошень, зверни увагу на основні складники оголошень).
Групи слів за походженням: власне українські та іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки
Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження
2. Нумо практикувати! Виконай вправу 57, 58, 61.
Правопис апострофа у словах іншомовного походження
Домашнє завдання: вивчити правила(§8).
02.10
РМ. Текст. Основні
його ознаки. Складний план тексту
Перегляньте навчальне відео, виконайте запропоновані вправи ⇩
Активна й пасивна лексика української
мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми
Загальновживані й стилістично забарвлені
слова
11.10
Узагальнення вивченого
Узбек, плов; студент, гуртожиток; казах, степ; Острог, академія; Прага, торт; чумак, шлях; тюрки, народи; Галичина, акцент; Рига, берег; Овруч,вулиці; пірати, корабель.
2. Я - редактор.
Знайдіть у словах помилки, виправте їх, у зошит запишіть правильний варіант.
Паньство, людцтво, братцький, запоріжський, боягузство, дніпровський,
грекський, товаришство, кобзарство, хортицький, лицарьський, хліборобство,
кримський, батьківський, гетьманьство, невільницький, селянство.
3.
Домашнє завдання: повторити правила, виконати вправу.
Зірвати
голову, вугілля, видобуток; відео, файл ; молочний продукт; овочі, сховище;
трудовий день; ліс, степ; інтернет, магазин ;радіо, станція, життя описувати;
сьогоднішній, день.
Вправа 2. Спишіть речення, розкриваючи дужки.
Через поле перекоти(поле) перестрибує вороний кінь. Земле(трус) бував і в наших
краях. Школа(інтернат) знаходиться в центрі міста. Кондитерська шприц(машина) наповнює кремом
шоколадні тістечка. Історичне крає(знавство)
- це наука про минуле рідного краю.
Підкресліть
граматичні основи речень.
Вправа 3.
Розподіліть слова у дві
колонки відповідно до написання: разом та через дефіс.
Кисло/молочний,
гірко/солодкий, синьо/жовтий, довго/очікуваний, дощо/мір,
історико/етнографічний, міні/футбол, екс/чемпіон, військово/зобов’язаний
(іменник), 5/поверхівка, десяти/тонний, гори/цвіт, перекоти/поле, часто/густо,
великий/превеликий, авто/кар, авіа/будування, година/дві.
Домашнє завдання: повторити правила.
Домашнє завдання: вивчити правила, виконати інтерактивну вправу, перейшовши за покликанням.
https://learningapps.org/display?v=p2fzntbck21
2. Експрес-конструювання.
- Від поданих слів утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Усно поясніть зміни приголосних.
Чехія,
Кавказ, Сиваш, солдат, люди, Будапешт, Кривий Ріг, Коломия, юнак, матрос,
казах.
- Від поданих слів утворіть іменники за допомогою суфікса -ств-. Усно поясніть зміни приголосних.
Юнак,
товариш, птах, овочівник, хлібороб, виробник, брат, жінка.
- Від поданих слів утворіть іменники за допомогою суфікса -ин-. Усно поясніть зміни приголосних.
Чернівецький,
черкаський, галицький, панський, козацький, батьківський.
3. Творча робота
Утворіть
зі словом минуле два речення, щоб
продемонструвати перехід слова з однієї частини мови в іншу.
4. Коментоване письмо
Запишіть слова. Усно обґрунтуйте їх написання.
Працездатний,
краєвид, сторічний, білолиций, пів вишні, пів Одеси, півколо, ООН, ощадкаса, 5-зірковий,
лікар-терапевт, віцепрезидент, гіперактивний, унтерофіцер,
військово-патріотичний, бузково-білий, солодкий-пресолодкий, більш-менш,
часто-густо, перекотиполе.
Домашнє завдання: підготуватись до к.р.(повторити §19-26).
24.11
Контрольна робота
*завдання надіслано в особисті повідомлення(вайбер).
27.11
Загальна характеристика частин мови
2. Пройдіть тестування(ДО 10.12), перейшовши за покликанням
- Прочитайте загадку і спробуйте передбачити тему уроку.
Всі́ на сві́ті до́бре зна́ють,
Що́ предме́т я означа́ю.
Хто́ чи що́?- ви запита́йте
І про ме́не все́ дізна́йтесь.
Я істо́та й неісто́та:
Па́рта, за́йчик, до́шка, ко́тик.
Ма́ю рі́д, число́, відмі́нок
І чоти́ри аж відмі́ни.
Хто́ я? Зна́йте достеме́нно:
- Перегляньте, виконайте запропоновані завдання, поставивши відео на паузу.
- Мовна гра «Третє – зайве» (Іменник як частина мови)
Знайти у кожному рядку зайве слово, обґрунтувати вибір.
1. Щастя, щасливчик, пощастило.
2.Добро, добродійник, добрий.
3. Крига, крижаний, крижина.
- Прочитайте вірш та виконайте завдання.
Рідна мова
У ній усе: діброви й верболози,
Дніпра і Ворскли витканий атлас,
козацька доблесть і кріпацькі сльози.
ще й дума та, що вистраждав Тарас.
Розмай Карпат, де юниться на скелі
смерічка недоторкано-струнка,
незгасне сяйво вбогої оселі,
Що нам дала у спадщину Франка.
(Д. Луценко)
1. Випишіть іменники, що означають власні назви.
2. Як пишуться іменники, що означають власні назви?
- Доберіть загальну назву для кожної групи власних назв і запишіть.
1. Київ, Донецьк, Луганськ, Полтава, Львів - …
2. Василь, Іван, Ольга, Йосип - …
3. Україна, Японія, Китай, Англія, Італія - …
4. Шевченко, Іванов, Величко, Ткаченко –
- До кожної групи слів доберіть по три іменники, запишіть їх і вкажіть рід.
1. Знаряддя праці: ___________________________________
2. Явища природи: ___________________________________
3. Тварини: _________________________________________
4. Овочі: ____________________________________________
5. Фрукти: __________________________________________
- Визначити відміни.
Підручник, кошеня, листоноша, лікарня, сум, град, дощ, легенда, папороть, козак, вулиця, груша, бібліотека, калина, радість, книга, нероба, мати, видавництво, конвалія.
Гра «Так чи ні»
Дайте відповіді на запитання одним словом.
1. Іменники, назви істот, відповідають на питання що?
2. Іменники, назви неістот, відповідають на питання що?
3. Загальні іменники називають усі предмети певного роду.
4. Власні іменники пишуться з маленької літери.
5. Абстрактні іменники ми можемо сфотографувати.
6. Конкретні іменники ми можемо намалювати.
7. Людство, картоплиння, дітвора — це збірні іменники.
II семестр
08.01
Відмінювання іменників I відміни
Щоб переглянути відеоурок НАТИСНИ ТУТ
10.01
Відмінювання іменників II відміни
ПОКЛИКАННЯ НА ВІДЕОЗУСТРІЧ https://meet.google.com/itt-cjpz-oep
ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕОУРОК (якщо пропустила відеозустріч) ТУТ. Виконай запропоновані вправи!
11.01
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку
Усний твір – опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі
2. Виконайте тренувальні вправи.
1.
День і ніч А дуже багато
чогось
2.
Кров ударила в голову
Б стан сильного хвилювання
3.
Розкидати сіті В постійно, цілодобово
4.
Збиватися з путі Г підступно намагатися
підкорити когось
5.
Хоч гать гати Ґ починати робити помилки,
погані вчинки
2. Попрацюйте з підручником! Виконайте вправу 387, 388, 390.
- Розгорніть підручник на с.152, ознайомтесь з вимогами до проєкту, темою.
- Виконайте завдання, сфотографуйте свою роботу та надішліть на електронну адресу forworkdenysiyk@gmail.com
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-,
-цьк-, -зьк. Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-,
-ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-
1. Попрацюйте з підручником! Уважно прочитайте правила на с.175-178.
2. Виконайте вправу 479 й ту, що подана нижче.
Запишіть прикметники у два стовпчики: а) зі вставленою буквою і; б) зі вставленою буквою и.
Зоолог..чний, стоматолог..чний, полун..чний, астроном..чний, опт..чний, чорн..чний, артист..чний, маг..чний, темат..чний, орфограф..чний, географ..чний, клас..чний, омонім..чний, урбаніст..чний.
Домашнє завдання: повторити правила(§54), виконати вправу 481.
2. Попрацюйте з підручником! Виконайте такі вправи: 484, 486.
14.03
15.03
2.Виконай тренувальні вправи (509-512).
Немає коментарів:
Дописати коментар